Therése Lindgren lanserar Indy Beauty

 

Igår var jag på en riktigt mysig pressfrukost hos Juno Public Relations på Gamla Brogatan, för releasen av Therése Lindgrens egna skönhetsmärke Indy Beauty. Varumärket börjar med att släppa 17 olika produkter för ansikte, kropp och händer som alla kommer med budskapet att en ska älska sig själv inifrån och ut. Inför lanseringen har undersökningar gjorts bland Theréses följare där drygt hälften berättat att de använder sig av hudvård i självomvårdande syfte, och hela 3 av 4 mår bättre på insidan när de tar hand om sitt yttre. Det är något jag, och säkert du också, kan relatera till. Även om det är väldigt ytligt att lägga en ansiktsmask, tvätta håret eller smörja in huden med en göttig olja så kan det göra under för välmåendet. Runt frukostbordet hamnade vi i en diskussion om att hudvård kan vara en starkt hjälpande hand i depressioner för att den hjälper en att komma in i dagliga rutiner igen när inget annat funkar eller känns meningsfullt.

 

 

Jag träffade bl.a. underbara Saffron (ovan), Tova på Vegobeauty, Helena och Emilie på frukosten. Som jag tycker om att träffa fellow beautynördar på event som dessa!

 

 

Frukosten vi bjöds på var självklart helt vegansk: jag förlorade min chiapudding-oskuld till en fantastisk historia med hallon, blåbär och rostade mandlar (så gott!) och kompletterade med en glutenfri macka fylld med ärthummus och säsongens grönsaker. Till detta serverades vatten, kaffe, te och en liten hälsoshot med bland annat ingefära och vetegräs. Det är lätt det godaste jag ätit på länge, och hade definitivt blivit bättre på att äta frukost om varje morgon började med en så här fin måltid.

 

Indy Beauty står för independent beauty, och ska symbolisera skönhet, mod, styrka och kraft – nyckelord som kommer från en av Theréses många följare som citerades i presentationen, och jag kan inte annat än att hålla med. Therése Lindgren är en av mina största businessförebilder och jag är djupt imponerad av det hon byggt upp under de senaste åren.

“Med tanke på hennes psykiska kamp, så skulle jag vilja att namnet skulle vara styrka och mod. […] Genom att skapa ett varumärke, trots motgångar, visar hon att jag också kan. Namnet bör symbolisera skönhet, men även mod, styrka och kraft. Allt det behövs för det Therése gjort, och många andra kvinnor gör.”

 

Självklart är också alla produkter veganska, eftersom att det är viktigt för både Therése och hennes följare. Det är Djurens Rätt som står för certifieringen, och produkterna är tillverkade i Sverige i fabriker med kollektivavtal. Schyssta villkor för djur, miljö och anställda och ändå prispressade produkter som inte känns billiga i varken formula eller förpackning. Alla produkter kostar mellan 69 och 199 kronor.

I serien finns än så länge 12 ansiktsprodukter (varav tre av dem är läppglans med samma smaker som de CCS lanserade i samarbete med Therése förra året), 2 kroppsprodukter och 3 handkrämer (även de i samma doft som CCS-lanseringen). Alla produkter förutom ansiktsoljan och ögonkrämen är milt parfymerade med en somrig doft med kiwi och vattenmelon som toppnot, melon och vattenblommor som hjärtnot och bas bestående av mysk. Doften är absolut inte överväldigande och jag tycker om den, även om den är åt det sötare hållet, men kan inte säga att jag hade föredragit serien mindre om den hade varit helt doftfri. Även här är det dock följarna som fått bestämma, och majoriteten föredrar tydligen parfymerade produkter.

 

 

Större delen av presentationen sköttes av VD Amanda Wennberg och hudvårdsterapeuten Oksana Molander, men Therése inledde med några välkomnande ord och minglade med oss gäster hela frukosten. Jag blev imponerad av att hon fortfarande mindes senaste gången vi träffades, för runt två och ett halvt år sedan, på ett IsaDora-event. Självklart tog vi en ny bild tillsammans att jämföra med vår förra, och det är en klar skillnad. Jag har verkligen blivit vuxen, haha (men är fortfarande lika dålig på att styla håret)! Therése är lika söt och rar men också mycket gladare än 2015.

 

Jag har fått hem alla produkter att testa, och ser verkligen framemot att beta mig igenom serien. Produkterna släpps officiellt den 18 februari, men flera av dem finns redan nu tillgängliga hos bl.a. Apotek Hjärtat.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

CommentLuv badge